جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه شبکه مقاومت امروز بر اساس الگوی دفاع مقدس شما ایثارگران شکل گرفته است خاطرنشان کرد: روزی، ایثارگری و وفاداری نسبت به دین برای ما قصه بود. در قصه‌های کربلا می‌خواندیم و می‌شنیدیم. اما ملت عزیز ایران از شیعه و سنی، و حتی از ادیان دیگر مثل کلیمی و آشوری، این قصه را به واقعیت تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، امروز در همایش تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس در کنگان، با یادآوری سرافرازی ملت ایران و ایثارگری‌های بزرگ این ملت در دوران دفاع مقدس پرداخت و با تاکید بر مساله وحدت گفت: پیامبر گرامی خدا عامل وحدت بین مسلمین است. خود شخصیت پیامبر به‌عنوان محور مسلمین، کلمه مشترک بین همه مذاهب اسلامی است. برای وحدت و همدلی ما باید همیشه به دنبال کلمه مشترک باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: خداوند به پیامبر گرامی‌اش می‌فرماید: "قل یا اهل الکتاب تعالوا الی کلمة سواء بیننا و بینکم."به اهل کتاب بگو: بیایید به سمت کلمه‌ای که مشترک است بین ما و شما. این کلمه مشترک چه چیزی می‌تواند باشد؟ پرستش خدای یکتا، برای ایجاد همدلی در جامعه‌ای که نوپا بود. بنابراین، برای وحدت و همدلی باید به دنبال کلمه مشترک باشیم. کلمه مشترک بین همه مذاهب اسلامی اول خدا به‌ عنوان خدای واحد، دوم پیامبر گرامی خدا که مشترک است بین همه مسلمانان، سوم کتاب واحد، قرآن کریم، که کلمه مشترک بین همه مذاهب اسلامی است، و چهارم کعبه، قبله مشترک و خانه خدا.

وی بیان داشت: اگر این همه کلمه مشترک پیدا می‌شود بین مذاهب اسلامی، چرا باید عداوت و دشمنی باشد؟ حتی بین مسلمین و اهل کتاب که شاید کلمه مشترک اندکی داشته باشد مثل پرستش خدای واحد، باز خدا توصیه می‌کند به کلمه مشترک. اما در مذاهب اسلامی که این‌همه کلمه مشترک داریم، چرا تفرقه و عداوت و خدای نکرده دشمنی باشد؟

حجت الاسلام خدری با اشاره به تاکیدت رهبر انقلاب بر مساله وحدت اظهار داشت: رهبر عزیز انقلاب اسلامی در روزهای اخیر، جلسه‌ای با علمای اهل سنت کشور داشتند و بر کلمه امت اسلامی تأکید کردند. روز گذشته هم در دیدار با مسئولین نظام و مسئولین کشورهای مختلفی که حضور پیدا کرده بودند، با تبیین جزئیات بیشتری بحث امت اسلامی را مطرح کردند. امت اسلامی امروز یعنی انصارالله یمن که با اراده‌ای پولادین و صلابت در مقابل همه دشمنی‌های دشمنان بزرگ که خود را روزی بزرگ می‌پنداشتند، ایستاده‌اند. آمریکا و انگلیس با هم ائتلاف تشکیل می‌دهند و حمله می‌کنند اما توان شکستن اراده مصمم و پولادین مردم یمن را ندارند.

امام جمعه چغادک گفت: وقتی فراخوان داده می‌شود که مردم در یک تجمع و راهپیمایی شرکت کنند، شما تصاویر را از تلویزیون‌ها می‌بینید. گویا بیابان محشری برپا شده است از کثرت جمعیت. انتهای جمعیت را نمی‌توانید ببینید. انصارالله یمن بخشی از امت اسلام است. آیا این‌ها شیعه دوازده‌ امامی هستند؟ نه، اما مسلمان‌اند. با مسلمین دیگر کلمه مشترک دارند؛ خدا یکی، پیامبر یکی، قرآن یکی، کعبه و قبله یکی. حزب‌الله لبنان، با آن اراده پولادین، تمام عمرشان را در جهاد سپری کرده‌اند. هر چند وقت یک‌بار، فرماندهان بزرگ حزب‌الله در مسیر تعالی جامعه اسلامی و مبارزه با صهیونیست به شهادت می‌رسند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه حشدالشعبی عراق بخشی از امت اسلامی است که هم شیعه و هم سنی در آن حضور دارند و علیه استکبار می‌جنگند گفت: اگر رژیم خبیث صهیونیستی کودکان را می‌کشد و زنان و بچه‌ها را به شهادت می‌رساند، دلیل بر قدرت او نیست، بلکه نشانه عجز و دستپاچگی اوست. این رژیم به هیچ عهد و قاعده بشری و حقوق بشری پایبند نیست و حتی از شگردهای پلید استفاده می‌کند.

حجت الاسلام خدری تصریح کرد: متأسفانه امروز امت اسلامی منسجم نیست، اگر حاکمان جوامع اسلامی منسجم بودند و دست به دست هم می‌دادند، وضعیت دیگری داشتیم. امام عزیز ما و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی روزی فرمودند:"اگر هر کس از امت اسلام یک سطل آب بریزد، اسرائیل نابود خواهد شد."امروز پدر کودکی که در غزه شهید شده، طفلش را روی دست می‌گیرد و می‌گوید:"امت اسلام کجاست؟ امت محمد کجاست؟"این نشان از آن دارد که ما هنوز به آن امت اسلامی واحده نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه شبکه مقاومت امروز بر اساس الگوی دفاع مقدس شما ایثارگران شکل گرفته است خاطرنشان کرد: روزی، ایثارگری و وفاداری نسبت به دین برای ما قصه بود. در قصه‌های کربلا می‌خواندیم و می‌شنیدیم. اما ملت عزیز ایران از شیعه و سنی، و حتی از ادیان دیگر مثل کلیمی و آشوری، این قصه را به واقعیت تبدیل کردند. برخی مادران نه‌تنها یک فرزند، بلکه دو، سه، چهار و حتی پنج فرزند خود را به جبهه‌ها فرستادند و مفهوم ایثار را برای ما معنا کردند. این عظمت کار ملت شریف ایران است و این دفاع مقدس که در ایران شکل گرفت، امروز صادر شده است و کسی نمی‌تواند جلوی صدور آن را بگیرد. دفاع مقدس به عراق صادر شد و حشدالشعبی را ایجاد کرد. به یمن صادر شد و انصارالله را آفرید. پیش‌تر هم به لبنان رفت و حزب‌الله لبنان را به وجود آورد که پیروزی‌های درخشانی را رقم زده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha